Poradnik

1. Hard Mode
Dla zaawansowanych shamanów

1. Ogólnie
Hard Mode to tryb, w którym nie ma sp (spirit) ani B. Za to shaman może stworzyć własny totem. Można go włączyć po uratowaniu 1000 myszek. Stan swoich savów (bo tak to się nazywa) można sprawdzić klikając na zdjęcie myszki po prawej stronie (nad rankingiem, obok menu) w linijce "Mice with cheese saved".
2. Jak już mamy savy...
...należy odświeżyć stronę. Później pojawi się duże pióro obok akcji.
 
a) pióro. To na nie mamy nacisnąć c: Na początku może być niebieskie.
b) kolor "kropek" shamana. Wchodzimy na shamancolor.com i wybieramy odpowiedni kolor. Niżej kopiujemy kod, który się pojawił i wklejamy w miejsce pod punktem b).
c) tutaj możemy edytować swój totem. W edytorze:
- kiedy naciśniemy spację belka stanie się niewidzialna jak podczas gry
- nic nie daje naciskanie "c" lub "b". Kropki wybieramy osobno. Wszystko jest po prawej
- ograniczenie to 20 przedmiotów
- jeśli chcemy zacząć od nowa, naciskamy "reset" po lewej, a jeśli chcemy zapisać - "save".
d) tutaj możemy włączyć lub wyłączyć hard mode. 
Po ustawieniu wszystkiego klikamy "sumbit".
3. Podczas gry
Totem pojawia się na miejscu sp (spiritu) pod postacią niebieskiego piórka. Piórkiem możemy obracać, a jednocześnie obrócić totem. Pamiętajcie, że nie ma zawiasu B.
4. Kilka ważnych informacji
  • Kiedy wyłączymy lub włączymy hard mode, pojawi się on przy następnym szamanowaniu
  • Kiedy na mapie są dwaj szamani, nie ma hard mode
  • Tytuły za uratowane myszki są osobno na hard mode (więcej w zakładce "Tytuły")
  • Nawet jeśli wyłączymy hard mode, kolorowe kropki shamana zostaną.



2. Narzędzia shamana
I ich tajemnice

1. Ogólnie
Wiele było o tym mówione w październikowych postach, ale jeszcze powtórzę: shamanem jest osoba, która wśród wszystkich myszy ma najwięcej serków. Po "szamanowaniu" ilość serków zeruje się i mysz wraca na koniec rankingu. Zadaniem shamana jest doprowadzenie myszy do serka, a później do nory. Są mapki, gdzie dwóch shamanów rywalizuje ze sobą (kolor "smugi" naokoło norki jest kolorem shamana). Są też mapki, gdzie dwaj shamani współpracują. Kiedy mysz jest shamanem, ma po prawej dostęp do narzędzi shamana.
2. Jakie narzędzia?
a) strzałka: służy zazwyczaj do pokazywania myszkom, gdzie mają iść. Klikając na strzałkę i przytrzymując klawisz "1", a następnie ciągle klikając można postawić kilka strzałek naraz. Naciskając "C" można przyczepić do deski samą kropkę, strzałka znika.
b) spirit: "światełko", które popycha myszki. Jeśli chcemy popchnąć myszkę w prawo lub lewo, nie podstawiamy spiritu pod nią, tylko obok. Jeśli chcemy ją popchnąć w górę, wtedy dajemy pod myszkę, nigdy na nią! 
c) piłka: praktycznie niepotrzebna. Jest mapa, na której trzeba podstawić piłkę żeby "wyrzucić" myszkę w górę. Na innych mapach jest raczej bezużyteczna ;)
d) rune: niebieska strzałka (można ją obracać), która popycha tylko przedmioty z bardzo dużą siłą.
e) mała deska: używana do budowy mostów. O zawiasach (kropkach na końcach lub po środku desek) możecie przeczytać w drugim październikowym poście z 31.
f) duża deska: patrz: mała deska.
g) cannon: "bomba", którą można z bardzo dużą siłą popchnąć zarówno myszki jak i przedmioty. Niewidzialny cannon popycha tylko przedmioty.
h) małe i duże pudło: używane najczęściej do budowy mostów, "podsadzania" myszek itp. Można je przyczepić do czegoś za pomocą zawiasu "C", "B" lub "V".
i) anvil (kowadło): bardzo ciężkie, balonem szybko nie podniesiesz ;) Najczęściej jest wykorzystywane do przytrzymywania czegoś żeby nie spadło. Można przymocować za pomocą zawiasu "C","B" lub "V".
j) balon: po naciśnięciu "C" może podnieść myszkę. Konieczne jest naciśnięcie "c" - pojawi się kropka, którą trzeba wycelować mw. w środek myszki.
k) pixele: (na niektórych mapkach) służą do "rysowania" drogi, ale znikają po kilku sekundach.
3. Sposoby budowania mostów
Jest ich wiele na stronie głównej wśród październikowych i listopadowych postów ;)
4. Jeszcze trochę wiadomości...


  • Żeby obrócić przedmiot, używamy kółka przy myszce lub X/Z
  • Żeby przedmiot był niewidzialny naciskamy spację
  • Żeby przedmiot się pojawił należy przytrzymać lewy przycisk myszy w danym miejscu dopóki nie skończy się pasek nad głową shamana
3. Wall Jump
Sztuka chodzenia po ścianach

1. Ogólnie
Wall Jump, czyli w skrócie wj, umożliwia chodzenie po ścianach pionowych, czasem ukośnych. Nie jest wcale taka trudna, ale żeby za każdym razem się udawało i myszka nie spadała, trzeba dużo ćwiczyć. Dzięki wj będziesz mniejszym problemem dla shamana i będziesz miał większą szansę na nawet firsta :)
2. Jak?
Należy nacisnąć (jeśli ściana jest po LEWEJ stronie) strzałkę w prawo, do góry i lewo. Jeśli ściana jest po PRAWEJ stronie, strzałkę w lewo, do góry i w prawo. Żeby się udało, należy to robić dosyć energicznie, ale nie naraz. 
3. Po jakich powierzchniach?
WJ najlepiej robi się na:
  1. 'Czekoladzie'
  2. Ziemii
  3. Deskach i 'drewnianych' powierzchniach
  4. Powierzchni podobnej do gąbki (żółta)
WJ nie da robić się na lodzie ani w wodzie. Zaawansowane myszy próbują wspinać się po wodzie, ale nie radzę :) Nie muszę już chyba wspominać o lawie, która wręcz nie pozwala na wj :D
4. Trampolina?
Na trampolinie też da się robić wj! Oczywiście jeśli jest ustawiona pionowo. Można wykonywać je tradycyjnym sposobem, ale użyć nieco innego wj. Należy nacisnąć kolejno strzałkę w górę i w bok (zależy, po której stronie jest ściana), a po odbiciu wykonać to ponownie. Nie zawsze się udaje, ale trzeba próbować :)
5. O CJ słów kilka.
CJ, czyli Corner Jump to odbijanie się od rogu jakiejś powierzchni. CJ najlepiej wykonywać na lodzie. Trzeba po prostu tak skoczyć, by tylko lekko zahaczyć o róg powierzchni. To także wymaga godzin ćwiczeń. Bardzo przydaje się na Bootcampie :D


4. Tribe
Baw się z przyjaciółmi!

1. Co to jest tribe?
Tribe to grupa myszy. Coś w rodzaju klanu, klubu, gildii (xD), jak kto woli. Takie grupy służą pewnie głównie do możliwości gry wraz z przyjaciółmi na jednym roomie, często tribowym. Można prowadzić walki z innym tribem. 
2. Jak go stworzyć/jak dołączyć do tribe?
Żeby stworzyć tribe trzeba kliknąć Menu -> Tribe i wprowadzić nazwę. Ma to swój koszt. Aby dołączyć do tribe należy poczekać na zaproszenie (kiedy szef zaprosi cię, pojawi się na środku komunikat, w którym będzie można wybrać tak, nie lub nie pokazuj więcej propozycji członkostwa tego tribe. 
3. Rangi
Szef może zmieniać członkom rangi. Decydują one o roli danego członka. Szef może w każdej chwili zmienić opcje przypisane członkom o danej randze.

4. Jak opuścić triba?
Należy wejść w Menu -> Tribe, znaleźć siebie na liście po lewej, kliknąć krzyżyk w prawym górnym rogu (pola z myszką, nie okna z tribem) i kliknąć "Leave the tribe". 
5. Jeszcze trochę informacji
  • Żeby puścić muzykę trzeba na mapce tribowej znaleźć radio (w innym przypadku osoba posiadająca kod musi edytować mapkę i umieścić tam radio), które jest w Mice Stuff (w Map Editor). Następnie należy wpisać kod piosenki ze strony cheeseformice.
  • By napisać wiadomość, którą mają widzieć tylko osoby z triba należy na czacie napisać /t wiadomość.
  • Czas mapek tribowych jest nieograniczony.


5. Zakładki w Menu
Te najważniejsze...

1. Ogólne
Co to jest Menu - każdy wie. Jest to zakładka po prawej stronie okna z grą nad rankingiem. To w nim są ów zakładki takie jak Sklep, Forum czy Tribe. 
2. No więc jakie?
Friends - lista przyjaciół. Przyjaciół dodaje się pisząc na czacie /friends Nickgracza. Nick musi być dokładnie taki sam - jeśli jest z dużej litery, ma być z dużej, jeśli ma gwiazdkę przed nickiem - ma mieć gwiazdkę przed nickiem (użytkownik niezarejestrowany).
Tribe - coś w rodzaju mysiej "grupy". Tribe można założyć posiadając 500 serków.
Shop - to pewnie dobrze wiecie; tutaj można kupować ubrania dla myszek, a także zakładać zdobyte itemy (np. świąteczne). Nie płaci się żadnymi dolarami, monetami itp. tylko serkami. Serków nie można kupić przelewem ani sms'em ;)
Forum - myszkowe forum; gry, zabawy, wieści z tfm, pogaduszki - fajne? No cóż, po angielsku...
Używa się swojego nicku z gry.
Map editor - tutaj można tworzyć mapki.
Bootcamp - szybki dostęp do bootcampa (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Vanilla - szybki dostęp do vanilli, czyli rooma, gdzie jest najwięcej itemów (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Change your password - tutaj możemy zmienić swoje hasło, wcześniej wpisując kod z e-maila, który przyszedł po wpisaniu e-maila w dwóch okienkach pojawiających się na początku.

6. Kącik szamana 
Najważniejsze informacje dla początkujących

Co przyda się szamanowi? Bez czego nie ma gry? Przydatne porady.
Jak budować most z długich i krótkich belek?
Nie jest to wcale trudne.
1. Robimy coś, na czym będzie się cały most trzymać. Ja osobiście zaczynam od niewidzialnej małej belki z czerwoną kropką oraz małym pudełkiem, także niewidzialnym, przymocowanym żółtą kropką do belki:
a) bierzemy małą belkę. Naciskamy na klawiaturze B, następnie, jeśli nie pasuje do kształtu podłoża, obracamy ją kółkiem przy myszce.



b) naciskamy spację i przytrzymujemy lewy przycisk myszki tuż przy podłożu dopóki belka się nie pojawi

 c) bierzemy małe pudełko i obracamy je (kółkiem przy myszce) o 90 stopni (ćwierć całego obrotu), naciskamy na klawiaturze C tyle razy, dopóki żółta kropka nie pojawi się na dole pudełka. Następnie naciskamy spację i również przytrzymujemy lewy przycisk myszy dopóki pudełko nie pojawi się. Nie będę tłumaczyła jak jakimś debilom, ale przypominam, że pudełko ma być przymocowane do belki.

Sposobów jest wiele, ale to jest jeden z lepszych. Nigdy nie zaczynamy od np. widzialnej belki i kowadła czy pudła. Mamy gwarantowane zawalenie się. Można jedynie kowadło czy pudło przymocować C do belki, ale jeśli zaczynamy tam, gdzie jest dziura - możemy zablokować myszom przejście.
2. Robimy most. Najlepiej budować z dużych belek, ale, jeśli jest taka konieczność, możemy użyć jedynie małych. Klikamy, obracamy i przymocowujemy literami:
B - luźny zawias, może być jedynie na środku belki. Kręci się na wszystkie strony, przy moście nie polecam :D
C - twardy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się twardo innej belki, ale nie trzyma się powietrza jak belka z zawiasem B.
V - luźny zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się luźno innej belki, nie można zastosować zabezpieczenia np. belką z zawiasem B. 
N - luźny, obrotowy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki.
X i Z - obracanie belką
3. Zabezpieczenia - dobrze pamiętać o zabezpieczeniu belek w razie, jakby mogły np. spaść. W tym celu bierzemy małą belkę i przymocowujemy do innej belki literą B, najlepiej po środku.Ważne, by była niewidzialna.
 . Przy budowaniu mostów pamiętamy o tym, by nie zablokować drogi myszkom, ani, co najważniejsze - sobie. Dlatego czasem warto zacząć od np. dużego pudła i małej belki z zawiasem B.

  Oto zablokowana droga :D 
                                                      I konstrukcja z dużym pudłem i belką.

5. Czasem myszy proszą o różne rzeczy używając skrótów. Np. sp - spirit; "błysk", który jest na prawie każdej mapce. Czasami jeśli nie potrafią wspiąć się po jakiejś ścianie proszą o balona. Musimy wtedy wziąć balona, nacisnąć C i przytrzymać mw. na środku myszy. Cannon to "bomba" ze strzałką. Pamiętajmy, że by przetransportować myszki z np. jednego końca mapy na drugi nie używamy sp ani cannonów, może to się skończyć pisaniem na czacie "f*ck sham c:"
Dziękuję proszę jak jest jakiś błąd niech piszę ;D

3 komentarze:

  1. Przepraszam Was, że trochę nie estetycznie , ale nie mogłem napisać na białym tle.

    OdpowiedzUsuń
  2. jest jakis kod na serki jesli tak to pisac ale nie facebook

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmień Hasło to dostaniesz 40 serków i do tego kolczyki : D

    OdpowiedzUsuń